Compost

Vandaag al wat compost in de ser en de moestuin ingewerkt.
tuin16_02_13_10
Om de compost te zeven gebruik ik een geraamte van  een “pallet” waarop kippengaas is gespannen. Dit kan dan op de kruiwagen gelegd worden. Voor kleinere hoeveelheden gebruik ik een oude beschermkap van een ventilator.
compostzeef1compostzeef2

2 reacties op “Compost

    • Neen, dat moet niet, maar bij ons zit er dikwijls nogal veel takjes en niet-composteerbare zaken in. (dat krijg je als je GFT-bak naast je gewone vuilbak staat 🙂 ) De takjes en nog niet genoeg gecomposteerde dingen gaan terug in bak 1 (ik gebruik het 3 bakken systeem)
      De ventilator-zeef gebruik ik meestal als ik potten of zo moet vullen , dan is de compost fijner.
      Een ander voordeel is wanneer je de compost eerder oppervlakkig inwerkt dit makkelijker gaat, zeker wanneer je al met zware leemgrond zit. Maar als ik de compost dieper inwerk zeef ik die meestal ook niet.

Geef een reactie

