Van een klein muizeke

Je zou bijna denken dat ze het afgesproken hebben (eigenwijze muis) maar ook hier was het bingo. Zondagochtend om 5:00 kon ik op de zolder kruipen om dit bosmuizeke uit zijn val te gaan bevrijden. Want zo een klein beestje kan fameus lawaai maken ! Zeker als de val boven je slaapkamer staat.
Nadat ze mooi geposeerd had  heb ik ze maar ver genoeg vrijgelaten.
blijentuijn2013_03_17_08 blijentuijn2013_03_17_09
Die beestjes doen me altijd terug denken aan een sketch van ’t Brussels Ketje , van e klein muizeke en e fleske cognac. Nostalgie!
Ze komen blijkbaar op onze zolder via de verluchtingsvoegen , dus heb ik deze allemaal voorzien van wat gaas, ik ben benieuwd of dit zal genoeg zijn om Mickey en co buiten te houden.

blijentuijn2013_03_17_03blijentuijn2013_03_17_11

Hier en daar begint de lente dan toch voorzichtig op te duiken :
mijnheer duif is hier ferm zijn best aan ’t doen om madam het hof te maken

tortelduifjes

tortelduifjes

7 reacties op “Van een klein muizeke

    • Ik kom ze hier regelmatig tegen, een schoon beestje, behalve als ze u wakker houden!
      Ze is al ingegeven op waarnemingen.be, dus ik ga ze niet meer ingeven op ‘wat vangt de kat’, en daarbij ik heb ze wel gevangen hé ;-).
      Trouwens welkom, ik zal je toffe blog ook bij m’n linken zetten.

  1. Ook bij ons komen de muizen langs daar binnen. We hebben hetzelfde trucje toegepast maar het effect bleek efficienter als de stekelige uiteinden naar buiten wijzen. Op de manier zoals op de foto trokken die kleine wijsneuzen de stukjes draad naar buiten en konden ze weer ongestoord naar binnen.

Geef een reactie

