Liebster, oh Liebster

Dankzij de Biodiverse Tuin zit ik hier al enkele avonden te zwoegen op deze mooie award die ze ons hebben toegeworpen. Ik ben nu eenmaal niet zo vlot met de pen.
Het is dus de bedoeling dat ik 11 willekeurige weetjes over mezelf oplijst en dan de 11 vragen die de Biodiverse Tuin heeft opgesteld beantwoord. Het opstellen van 11 nieuwe vragen en ze doorspelen naar een beginnende blogger zal voor een andere keer zijn. Hier gaan we dan :


1.  M’n vrouwtje en ik zijn allebei getrouwd met ons eerste lief.
2. Ik ben opgegroeid tussen de druivenserres van het “glazen dorp”, Hoeilaart. Alhoewel er van dat glas heden ten dage niet veel meer te merken valt.
3.  Dit jaar wordt ik 44 op de 4e dag van de 4e maand.
4. Onze lijfspreuk “wie niet genieten kan , wordt ongenietbaar” stond geschilderd op een houten bank aan de Moezel.
5.  Deze blog werd opgestart dankzij een’ Njet’ op mijn vraag aan de Eigenwijze Tuin om enkele van mijn voederplankjes op zijn site te plaatsen , waarna hij me aanmoedigde om zelf een blog op te starten. Bedankt Bart! (mooie naam overigens)
6. M’n muzieksmaak is vrij breed, maar  vooral new-wave, punk en zijn afgeleiden blijven de voorkeur wegdragen. De favoriete groepen zijn The Cure, Joy Division, The Sisters of Mercy, Front242, .. Recent word ik ingewijd in de metalcore (Sleeping with Sirens, Bring Me The Horizon, Pierce The Veil,…) door dochterlief, hierdoor zijn we een vaste klant van de AB aan het worden. Anderzijds geniet zij van mijn punkrock collectie.
Studio Brussel beluister ik al vanaf hun eerste uur.
7.  Tuinieren gebeurt  vooral op gevoel, en dan vooral gevoel voor de natuur. Mijn botanische kennis is vrij beperkt, ik heb een vrij slecht geheugen voor plantennamen, dat laat ik over aan andere bloggers.
8. Het eerste concert dat ik meemaakte was een optreden van TC Matic in Hoeilaart , ik was toen 13.
9. Rode wijn kan ik niet lekker vinden. Een goed streekbier daarentegen…
10.  Ik kan vrij goed relativeren. Mijn grootvader zaliger zei altijd : “Doe maar gewoon, dat is al zot genoeg.”
11. En last but not least ben ik de trotse vader van 3 schatten van kinderen, en  probeer ik een goeie partner te zijn voor mijn lieve knappe vrouwtje.

En dan nu de vragen van de Biodiverse:

1  Als je iemand anders was – wie zou je dan zijn? Het liefst?
Ik zou het niet weten,  nog nooit over nagedacht. Laat mij maar mijn eigenste zelve blijven.
2  Uit wat bestaat jouw ontbijt?  En waar en met wie?  En wordt er dan gepraat?
 Tijdens de werkdagen havermout met sojamelk ,rozijnen en wat fruit. Dat wordt verorberd tijdens het opstarten van de pc op ’t werk en  of er gepraat wordt hangt af of er dan al andere vroege vogels aanwezig zijn. In ’t weekend is er wat meer variatie en hangt het af van welke andere familieleden er al wakker zijn of er al dan niet gepraat wordt.
3  Wat is je slechtste eigenschap – en je beste?
 Als slechtste ben ik een pietje precies en een beetje controlefreak,  en beste mijn geduld en relativeringsvermogen.
4  Stel dat je weet dat je volgende week al zou overlijden – wat wil je nog doen?
Iedereen die me lief is bedanken voor de fijne tijd op deze aardkloot en dan vertrekken met ’t vrouwtje (en de kinderen als ze meewillen) ergens naar het noorden en daar dan naar m’n laatste prachtige zonsondergang gaan kijken.
5  Naar wie kijk je enorm op?
Naar iedereen die kan genieten van de eenvoudige dingen. Vandaar ook de ondertitel op onze blog , wie niet genieten kan wordt ongenietbaar.
6  Waar haal je je inspiratie om te bloggen?
Meestal uit de natuur in onze directe omgeving .
7  Wat vind je echt grappig?
 We gaan al eens graag een goede comedy artiest meepikken in het plaatselijk cultureel centrum, en daar zaten er zeker enkele hele goeie tussen (Bart Cannaerts, Adriaan Van Den Hoof, Wim Helsen…) En ook vinden we mensen die zichzelf veel te serieus nemen ook best grappig.
8  Gisteren of morgen?
 Liefst morgen want gisteren is voorbij.
9  Waar ben je het laatst nog ondersteboven van geweest?
Van het domme (agressieve) rijgedrag van sommige autobestuurders, elke dag weer.
10  Is er passie in je leven?
 Jazeker, maar daar gaan we niet over uitwijden 😉
11  Hoe ga je het liefst op reis?
De verdere reizen meestal met de wagen, dichter bij huis meestal  een combinatie van wagen met openbaar vervoer.
De reizen zijn meestal een mix van steden ontdekken en natuurwandelingen.

 

Oef we zijn erdoor , hopelijk was het een beetje interessant.
Dit stokje zal ooit wel eens doorgegeven worden , als we zelf geen beginnende blogger meer zijn 😉 .

10 reacties op “Liebster, oh Liebster

  1. Weer wat interessante weetjes. We zijn bijna even oud (jij bent ‘gemaakt’ wanneer ik geboren ben). Die rode wijn en Studio Brussel ook trouwens. Luisterde vroeger ook alleen naar Punk en New-Wave.

    • En hierbij hebben we de kaap van 200 reacties op deze blogsite genomen.Een prijs kan ik je hiervoor niet geven , maar wel een welgemeende “dank u wel” !
      Blij te horen dat we toch wel wat raakpunten hebben.

  2. Toch leuk een onbekend iemand op deze manier wat beter te leren kennen.
    En wat is dat toch met die rode wijn? Dat is inderdaad niet lekker – alleen (witte) moezelwijn kan ik enigzins appreciëren. Wat me op je lijfspreuk brengt: kan ik ook appreciëren. En het feit dat Bart de mooiste naam van de wereld is (of zei je dat niet?) 🙂

  3. Qua generatie en muzieksmaak zitten we duidelijk op dezelfde golflengte: new wave, punk en consorten zijn nog steeds mijn dada. En TC-Matic is niet min dan pure klasse (Arno solo overigens ook, al is diens schwung weliswaar wat verdwenen).

    Leuk om een blogger wat beter te leren kennen middels een vragenreeks.

  4. Ik heb de indruk dat alle tuinbloggers heel wat interesses en voorkeuren delen 🙂

    Maar zeg, Hoeilaart. Als je in dat ‘glazen dorp’ de komende maanden hoort van oude druivenserres die afgebroken worden en voor een prikje of gratis weg mogen: hou me dan zeker op de hoogte. ’t Zijn prachtige dingen die jammer genoeg allemaal verdwijnen.

Geef een reactie

