Stand van kwaken

Even een korte tussenstand voor wat de jaarlijkse amfibieëntrek in Tombeek (Overijse) betreft.

Momenteel staan onze tellers op :
Padden : 226 (Lanestraat) + 90 (Bergstraat) = 316
Bruine kikkers  69( Lanestraat) +1 (Bergstraat) = 70
Dus komen we op een totaal van 386 gladde jongens en meisjes. We zijn benieuwd of er nog veel gaan volgen want we hebben nog geen echte perfecte weersomstandigheden gekend.  Desondanks  benaderen we nu al de aantallen van vorig jaar.

Enkele sfeerbeelden :

bluientuin2014_03_13_5

Ik wil eruit !

bluientuin2014_03_13_6

Ik ben er bijna !

bluientuin2014_03_13_7

Ik zal dan maar braaf mijn beurt afwachten…

En ook deze mooie jongen is weer trouw op post in onze vijver.
blijentuin2014_03_13_4
En voor wie het zich afvroeg, ook in de Blijentuin is de lente begonnen:
bluientuin2014_03_13_2Een madeliefje

bluientuin2014_03_13_1De eerste gehoornde metselbij doet zich tegoed aan de warme zon.

En de buizerds zagen dat het goed was .
bluientuin2014_03_13_3

5 reacties op “Stand van kwaken

  1. Dat zijn weer heel wat kikkers en padden die geholpen zijn. De metselbijen zie ik hier vandaag ook eindelijk rond vliegen; dat die beestjes maar een tandje bijzetten om mijn fruitbomen de komende weken te bestuiven

  2. Het is goed en dankbaar werk, het overzetten van padden en kikkers. Vanmorgen zag ik weer een geplette pad of kikker op de weg. Zo zonde. Ik ben altijd weer blij met elke kikker of pad in onze tuin.

Geef een reactie

