Het is soms van korte duur

Onze magnolia stond er op 13 maart bij het vallen van de avond zo bij :
blijentuin2014_03_26_01blijentuin2014_03_26_02Op maandag 24 maart konden we nog genieten van een hoop prachtige bloemen
(ook weer bij zonsondergang) :
blijentuin2014_03_26_06Maar dan vanaf gisteren ,na -3.5° graden nachtvorst 😦 :
blijentuin2014_03_26_09blijentuin2014_03_26_10Het is blijkbaar wel een goed magnoliajaar, ik heb al veel bomen gezien die van kruin tot stam getooid waren met honderden bloemen.
Maar niet getreurd , ondertussen heeft de verleden jaar aangeplante sleedoorn en de dotterbloem het al overgenomen. Ook de peren en  de Mirabelle de Nancy staan te springen om hun bloesems te laten ontluiken.
Hopelijk krijgen we nu niet teveel vorst meer.
blijentuin2014_03_26_07blijentuin2014_03_26_08
De padden in de vijver trekken zich hier  niet teveel van aan en gaan verder met hun reproductieve bezigheden….
blijentuin2014_03_26_03blijentuin2014_03_26_04En voor diegene die dit bericht helemaal tot het einde hebben gelezen, een sneak- preview van het XXL  insectenhotel dat eindelijk terug in de steigers staat.
blijentuin2014_03_26_05

13 reacties op “Het is soms van korte duur

  1. Bij Magnolia is dat écht een probleem, zo’n winterprik. zelf heb ik hier twee zomerbloeiende Magnolia staan, die kunnen dan weer kapotvriezen in de winter wanneer het heel koud is. Maar de bloemen vriezen niet af

  2. Over dat bijenhotel moet je te gelegener tijd eens wat gedetailleerde uitleg geven. Het ziet er behoorlijk indrukwekkend uit, moet ik zeggen.

    • Dat was ik zeker van plan 😉 . Nu we bijna een uurtje extra licht krijgen moet het wel lukken om dit bouwsel te vervolledigen, hoop ik. De bedoeling is om op het dak van het hotel aardbeien te kweken, dus de tijd dringt.

  3. Jammer, de Magnolia stond overal zo prachtig, en op een paar uren heeft de natuur er over beslist van alles wat toch 14 dagen voorop is, stil te leggen;
    De Magnolia bloeit al jaren op je verjaardag Bart

  4. Altijd weer jammer, de schade aan de magnolia, die prachtige oerplant. Die nachtvorst was dus nét te veel.
    Jaloers ben ik op de paddeneitjes – ik zie ze hier niet.
    En het insectenpaleis vind ik echt super door zijn eenvoud. Staat hij op de zon of meer in halfschaduw? Ik raak erdoor geïnspireerd.

Geef een reactie

