Quod Erat Demonstrandum

Gezien het aantal blogberichten over bloesems, nieuwe aanplantingen, ontluikende planten,… had ik al een flauw vermoeden, maar sinds gisteren is het bewezen: het is officieel LENTE !
Want ze zijn terug uit warmere oorden:
Blijentuin2014_04_24_12Op een kilometer van huis zag ik ze zitten, een koppeltje boerenzwaluwen.  De huiszwaluwen laten nog op zich wachten.

Dankzij de aprilse grillen kon ik dit plaatje schieten:
Blijentuin2014_04_24_11Ik begaf me onmiddellijk naar onze oude appelaar om de pot met goud te gaan zoeken maar enkel een overvloed aan bloesems vond ik aan het einde van de regenboog.
Blijentuin2014_04_24_08 Door de raad van Muggenbeet op te volgen vond ik dit frêle pinksterbloemetje in het ongemaaide gras .
Dit stukje gazon onder de appelaar mag enkele maanden volledig zijn gangen gaan.
Blijentuin2014_04_24_09
Een van de redenen van een lagere blog frequentie is te vinden in het serretje, er werden heel wat planten gezaaid, geplant en opgekweekt: 3 soorten pompoenen, meloenen, courgettes, sla ,kruiden, pakzoi,… .
Ook in de moestuin  werden de bonen, sugar snaps,rucola al gezaaid en werden al wat slaplantjes ter aarde besteld. Ik denk dat ik niet ga wachten op de ijsheiligen om hetzelfde te doen met de pompoenen en courgettes.
Blijentuin2014_04_24_10
Op de voorgrond zijn de eerste blaadjes van de okkernoot zichtbaar.
Een andere reden dat er minder geblogd wordt is het XXL insecten hotel dat bijna de deuren kan openen.
Nog even geduld.

Afsluiten doen we met enkele beelden van de kruidentuin , waar de bosaardbeien de flessenboord bijna volledig hebben overwoekerd.
Blijentuin2014_04_24_13
Blijentuin2014_04_24_14

11 reacties op “Quod Erat Demonstrandum

  1. Bosaardbeien zijn sloebers! Hier ooit begonnen als 1 klein zieltogend plantje, ondertussen niet meer te houden. Maar die lente… nog steeds geen zwaluwen gezien alhier, dus ik ben nog steeds niet overtuigd! Derhalve blijven mijn tomaten, courgetten en komkommers wél nog eventjes binnen. Maar ik duim dat je geen onaangename verrassingen krijgt 🙂

    • Ah ge weet het, maar niks zo lekker als een vers bosaardbeike snoepen tijdens het tuinieren.
      De tomaten blijven sowieso in de serre, en vermits ik weer veel te veel pompoenen en courgettes gezaaid heb is er niet veel risico, we kunnen altijd nekeer herbeginnen 🙂

  2. Heerlijke foto’s van een hele fijne tuin. Tot mijn grote vreugde gaan mijn twee jaar geleden gezaaide bosaardbeitjes ook als een speer. Ik verheug me nu al op de kleine, maar zeer smakelijke vruchtjes.
    En ik heb ook een beetje moeite om mijn tomaten al aan de buitenlucht toe te vertrouwen: het zit er zó in: “niet voor de IJsheiligen”

  3. Pingback: Dat belooft. | blijentuin

Geef een reactie

