Guerilla groen

Ook op het werk kan je je groene vingers hun ding laten doen. In ons bedrijfstuintje is er een open plekje waar nog niets groeide. In de spirit van het ‘guerilla gardening’ ben ik daar verleden jaar  begonnen met het kweken van munt. Hierdoor  kunnen enkele collega’s en ikzelf nu heel de zomer genieten van een vers kopje muntthee .
Blijentuin2014_05_08_03Er bleef echter nog een plek onbegroeid dus had ik een goede bestemming gevonden voor het zakje bloemenzaad dat ik  van de mensen van ik geef leven aan mijn planeet  op de Radio2 tuindag in Bokrijk kreeg. Vanochtend vroeg werd dit plekje ingezaaid. Nu is het enkel wachten of er iets wil groeien.
Blijentuin2014_05_08_04Blijentuin2014_05_08_05Om de natuur op het bedrijfsterrein nog wat verder te helpen had ik eind maart tijdens de middagpauze snel een nestkast in mekaar geflanst met dit super eenvoudig plan van Natuurpunt. Aan oude palletten geen gebrek, dus na 45 minuutjes was dit het resultaat :
Blijentuin2014_05_08_01En ja hoor , sinds een week hoor je hier de kleine koolmezen tjilpen , hieronder zie je een van de ouders wegvliegen met een ‘pampertje’ van een van de kleintjes.
Blijentuin2014_05_08_02

9 reacties op “Guerilla groen

  1. Fantastisch!
    Bij ons op het werk gaat zo’n poging standaard de mist in omdat ze hier nogal kwistig omspringen met onkruidverdelger 😦

  2. Ik heb gelukkig een heel goeie band met onze tuinmannen en ze weten dat ze in dit hoekje geen onkruidverdelger mogen gebruiken. Gelukkig wordt er ook nog veel handmatig gewied. Ook ons vijvertje aan de ingang probeer ik af en toe te verrijken met extra planten , dit jaar was het watereppe.

Geef een reactie

