I love it when a plan comes together…

 Dat zou kolonel ‘Hannibal’ Smith zeggen bij het aanschouwen van m’n voortuin experiment dat ik hier uit de doeken deed.
Het was dus de bedoeling om pompoenen te kweken op het grind van de oprit en kijk:
Blijentuin2014_08_28_13
Het is nog niet de gigantische opbrengst, het duurde best lang voor de planten aansloegen.
Maar voor een eerste keer gaan we toch al wat soep en ovenschotels op tafel kunnen toveren .
Blijentuin2014_08_28_14
Een uchiki kuri
Blijentuin2014_08_28_15
Dit zou ook een uchiki kuri moeten zijn , maar lijkt me wat groot, misschien gekruist met een andere soort?
Blijentuin2014_08_28_07
De butternuts zijn nog in volle groei. Laat de warme nazomer maar komen, want na augustus hebben ze wat achterstand in te halen.

Een ander plan dat tot nu toe vrij goed is gelukt zijn de conference lei-peren.
Blijentuin2014_08_28_09
En niet alleen wij kunnen ervan smullen, ook de vogels, wespen, vlinders .. doen er zich tegoed aan:
Blijentuin2014_08_28_11

Wespen die op hun beurt ten prooi vallen aan spinnen en de restjes zijn voor de schorpioenvlieg.

En ik weet het , eigen lof stinkt, maar ga toch hier maar eens kijken. 🙂

24 reacties op “I love it when a plan comes together…

  1. Proficiat met je nominatie! Zoiets doet geheid deugd.
    De pompoenen op de oprit vind ik bijzonder geslaagd. Oogt leuk ook. Tussen dolomiet groeit nu toch eens echt alles, hè. 😉

  2. Bart, dat is wel een mooi en zeker lekker, weeral eens een tof idee om mensen te stimuleren om pompoenen ,courgetten … in een onderhoudsvriendelijke voortuin te planten

  3. O maar dat is geweldig, die pompoenen op de oprit! Ik zie de blik van mijn buren al, ’s ochtends vanuit hun badkamerraam 😉 🙂 En gefeliciteerd met je nominatie, dat is inderdaad plezant!

  4. Ma jong, hoe sjiek is dat wel niet! Pompoenen op de oprit.
    Dit geeft me meteen een doel voor onze voortuin. Nu alleen nog het Happy Vrouwtje kunnen overtuigen, daar kan ik wellicht “Murdock” voor inschakelen 🙂 🙂
    En, zoals steeds, prachtige foto’s!

  5. Blog van de maand: gefeliciteerd!
    Het pakte best goed uit: de pompoen op de oprit.
    De bijzondere foto van de schorpioenvlieg – ik had nog nooit van hem gehoord – stelt me voor raadselen met betrekking tot pootjes en lijfjes bij wie enzo…. 😉

  6. Ik heb toch ook eens goed moeten kijken hoe het zat met al die poten bij die wesp en schorpioenvlieg. Enne… sorry dat ik je op het ‘slechte’ pad gebracht heb, denk aan al de tijd die je nuttig had kunnen besteden… 😉

    • Zoals al gezegd, je bent blijkbaar niet de enige die last had met die poten ..
      Ja zeg bedankt hé, nu zit ik hier op een zondagochtend voor diene pc te reageren. Gelukkig regent het …. . Nee serieus , ik ben wel content dat je me dat ‘zetje’ hebt gegeven . 🙂

Geef een reactie

