Ze zijn gaan vliegen….

Indien je hier het afgelopen jaar al eens langskwam weet je dat ik toen een mooi kerstcadeau heb gekregen. Toen is het niet gelukt om iets op beeld te krijgen maar dit jaar dus wel….
De beelden zijn ongelooflijk onscherp, maar ik wil ze jullie toch niet onthouden.
Ze werden dan ook simpelweg genomen met een slimme telefoon die voor het TV scherm werd gehouden. Wij hadden dan ook het voorrecht om live bewegende beelden uit het nest te krijgen. De camera kan scherper gesteld worden maar ik wou het nest niet verstoren.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dus 2 koolmeesjes zijn uitgevlogen. Ik vond 3 dode meesjes in de nestkast. Wat er met het 6de eitje is gebeurd weet ik niet. De vogeltjes zelf heb ik nog niet in de tuin gezien. Hopelijk zijn ze zonder kleerscheuren door de vlieglessen geraakt.
Dit is een van de fiere ouders  tijdens het voederen :
BlijentuinMezen2015_23BlijentuinMezen2015_24BlijentuinMezen2015_26BlijentuinMezen2015_27
Ondertussen zijn er onze tuin nog 2 andere koolmeesnesten aan het opgroeien samen met 1 pimpelmeesfamilie.
BlijentuinMezen2015_29BlijentuinMezen2015_31Zo dat zijn genoeg mezen voor even ….

 

17 reacties op “Ze zijn gaan vliegen….

  1. Wat mooi, zo die evolutie volgen ! In mijn tuin zijn de mussen dit jaar goed vertegenwoordigd (een paar jaar weggeweest) maar stiekem ben ik ook meer fan van meesjes.

  2. Het is toch wel heel bijzonder, zulke beelden. Eindelijk succes!
    Het blijkt uit jouw ervaringen, dat het toch heel wat voeten in de aarde heeft om zo’n camera-nestje goed aan de praat te krijgen.
    Hopelijk gaat het goed met alle jonkies.

  3. Altijd leuke beelden, gevulde nestkastjes in de tuin. Hier dit jaar twee koolmeesnestjes, maar zonder jouw high tech apparatuur heb ik geen idee hoeveel beestjes er uitgevlogen zijn .

    • Ketnet heeft dat mooi gedaan, ik had wel niet gedacht dat ze zouden nesten in een kastje met zoveel lichtinval. zal ik dus ook proberen met het camerakastje, dan zijn de beelden in kleur.
      Dat streamen zal er niet inzitten vrees ik . Dit is nog een analoog systeem.
      Leuke blog trouwens.

Geef een reactie

