Ze lagen te week…

Eind februari kon je dit berichtje hier lezen . Ondertussen is er veel gebeurd. Ze werden in bakjes voorgezaaid , en daarna uitgeplant in de moestuin. Ondertussen staan de suikererwten hier te pronken en moest ik ze al van enige steun voorzien. (en bij het publiceren van dit bericht is de eerste oogst al een feit)
Blijentuin2015_05_29_30

En kregen ze gezelschap van de princessenboontjes , ook voorgezaaid , om ze wat voorsprong te geven op de slakken.
Al moet ik zeggen dat de slakkenvraat momenteel meevalt. Dit zou aan de droogte kunnen liggen of aan het feit dat de kippen hier tijdens de winter in de tuin los liepen.
Ook probeer ik wat meer met mulch te werken, maar hou toch de slakken goed in de gaten.
Blijentuin2015_05_29_29

Ook het asperge experiment begint z’n vruchten af te werpen, we hebben er al enkele lekkere kunnen oogsten.
En hoe die beestjes ze weten te vinden is een wonder, want er zitten al aspergekevers op!

Blijentuin2015_05_29_24

Blijentuin2015_05_29_25

Ook de aardbeien boven het insectenhotel doen het goed, dat wordt smullen deze zomer.
Blijentuin2015_05_29_32Tot slot werden ook de courgettes geplant, deze keer Black Beauty en Ronde van Nice. Tussen de look-zonder-look, vergeet-me-nietjes en aardbeien.

Blijentuin2015_05_29_31

Tussen het moestuinieren door bracht ik ook nog een bezoekje aan de Biodiverse Tuin en de tuin van Muggenbeet (aka ludo Rutten ) naar aanleiding van de eco tuindagen.
Maar daarover later meer…(De Fruitberg ging ook op bezoek en maakte hierover al een verslagje, de ene mens is al sneller dan de andere 😉 )

9 reacties op “Ze lagen te week…

    • De onze zijn (nog) niet naar de ****, maar door de koude maand mei staan ze er niet erg florissant bij. Hetzelfde geldt trouwens voor de pompoenen. Die hebben echt moeite met “aanslaan”.

  1. Hier veel tegenslag dit jaar in de moestuin 😦 Die asperges zien er geweldig uit, ik heb ze dit jaar gezaadi, nog 3 jaar geduld 😉 Maar je laat die paardebloemen dus gewoon in zaad komen in de moestuin, ola 😉

    • Oh, maar hier mislukt er ook regelmatig iets hoor.
      In de moestuin staat van alles in zaad, paardenbloemen, robertskruid, vergeet-me-nietjes, goudsbloem….en binnenkort de opgeschoten snijbiet en akelei. Dat is durven hé. 😉

  2. Als ik die gezellige bonenstokken zie, de mulch, de courgettes tussen het look zonder look enzo en de aardbeitjes en de asperges: dan word ik helemaal blij.

Geef een reactie

