Bezige bijen…(NSFW)

Daar we blijkbaar al een paar lezers zeer nieuwsgierig hebben gemaakt naar de verdere afwerking van het ” insectenpaleis” (dixit Zem), zijn we  (en dan vooral dan het Blijentuinvrouwtje) in de weer geweest met bamboe, grassen, sleutelbloemstengels,… .
Nog even geduld, als dit weer nog even aanhoudt zal het waarschijnlijk ergens voor Pasen klaar zijn.

Maar het is alsof ze weten dat er woonstuitbreiding op til is want wie betrapte ik ongegeneerd op het terras :
Deze 2 gehoornde metselbijen die voor extra nageslacht aan het zorgen waren.
Dus niet alleen op de Fruitberg  werd er dit weekend gecopuleerd 😉
Blijentuin2014_03_31_2Blijentuin2014_03_31_1 Blijentuin2014_03_31_3Op de 2 laatste foto’s kan je duidelijk zien vanwaar  de benaming ‘gehoornde’ metselbij komt, het vrouwtje heeft 2 horens.
Bij deze bijen draagt de vrouw dus horens 🙂
Ook bij de Rosse metselbij kan je deze hoorntjes waarnemen.

Tussendoor werden de tomaten al geplant in het serretje (’t is vroeg , ik weet het , wie niet waagt,…), een krentenboompje geplant, het gazon de eerste keer gemaaid,..

En hoe kan je een mooie dag beter afsluiten dan met een vreugdevuur?
(Voor de fans van recyclage (Huis van Tante Alice, Menck,…) De korf is een zelfgemaakt  model uit betonnet.)

Blijentuin2014_03_31_4

5 reacties op “Bezige bijen…(NSFW)

  1. Gezellige korf! Heb je een tutorial gemaakt hierover? Wij zijn ook nog volop in de verbouwingen, dus de kans is groot dat we ook met zo’n overschot zitten 😉

    • Neen, ik heb geen tutorial hierover, deze korf dateert nog van voor het Blijentuin tijdperk. Als ik eens wat tijd over heb kan ik hierover wel eens een stukje schrijven of beter foto’s toevoegen aan m’n crea-dingskes pagina.
      (ik heb trouwens je blog toegevoegd aan m’n blogroll, indien je de Blijentuin de moeite vindt kan je eventueel hetzelfde doen 😉 )

Plaats een reactie